vineri, 20 mai 2016

Cum sa-ţi creşti vânzările la târgurile de handmade

A sosit ziua cea mare. "Zi de târg". Totul este pregătit. Şi mai departe? Cum aduci cumpărătorii la standul tău şi cum îi determini să şi cumpere?

1. Standul

Cel mai important lucru este ca standul să fie atractiv şi cu un aspect îngrijit. Mesele să fie acoperite până la podea cu feţe de masă, sub care poţi să depozitezi temporar cutii cu diverse lucruri de care ai nevoie, fara a le expune inestetic.

2. Cum îţi întâmpini clienţii

Pune-te în locul clientului. Tu cum ţi-ai dori să fii tratat?

Cea mai bună modalitate de a convinge clienţii nu este una agresivă sau chiar "tupeistă". Clientul trebuie să aibă o "experienţă pozitivă".

Nu întreba "Pot să vă ajut?" sau ceva de genul. Doar nu lucrezi la mall, tu eşti artist care-şi vinde propriile creaţii. Ai doar 5 secunde la dispoziţie pentru a face o impresie bună. Deci... ce ar trebui să faci?

- primeşte-ţi clienţii cu un zâmbet chiar dacă te simţi obosit, morocănos sau dezamăgit;

- fii sincer. Clienţii detectează uşor falsitatea;

- respectă spaţiul personal al clientului;

- o primă impresie bună include şi să arăţi prezentabil. Îmbracă-te şi poartă-te profesional şi decent. Fără outfit-uri provocatoare, mai degrabă comode şi apropiate de tema târgului;

- să ai întotdeauna răspuns la întrebări şi mai ales soluţii la dileme. De exemplu, dacă un client doreşte un articol de o anumită culoare pe care nu o ai, ajută-l să găsească un articol similar de culoarea respectivă sau explică-i posibilitatea de a comanda acel articol în cel mai scurt timp;

- mai degrabă stat în picioare decât pe scaun, pentru a nu da impresia de "Sunt în pauză, nu ma deranjaţi!" sau de indiferenţă. Daca nici tu nu eşti entuziasmat de ideea de a vorbi despre produsele tale, de ce ar fi cineva interesat sa le cumpere? Dacă totuşi trebuie să stai jos, foloseşte un scaun înalt.

3. Articolele

Pentru a te asigura că mulţi dintre clienţi vor reveni, trebuie să menţii un nivel ridicat de profesionalism în crearea lucrărilor tale. Analizează-le bine înainte de a le expune. Rezistă tentaţiei de a expune articole cu defecte din dorinţa de a avea un inventar cât mai mare.

Povesteşte-le clienţilor câte ceva despre procesul de creaţie, materialele folosite...

4. Poziţionarea articolelor

Nu îngrămădi articolele unele peste altele. Cheia este vizibilitatea, nu cantitatea. Încearcă să detectezi punctele "fierbinţi" ale mesei, ca de exemplu colţurile acesteia. Pe parcursul zilei, poţi să schimbi poziţia articolelor. Este posibil ca unii clienţi să treacă de mai multe ori pe la standul tău şi să remarce lucruri pe care nu le-au văzut de prima dată.

Ia în considerare atât o expunere orizontală, cât şi una verticală, în funcţie de articole.

Înlocuieşte imediat articolele vândute cu altele. Dacă numărul articolelor s-a redus considerabil, renunţă la una dintre mese.


5. Preţul articolelor

Multor clienţi le displace să întrebe cât costă fiecare articol de care sunt interesaţi. Prin urmare, afişează preţurile în mod vizibil. Ai la dispoziţie 2 modalităţi: o listă cu toate produsele sau fiecare articol cu preţul ataşat.

Este o idee bună să ai atât articole scumpe cât şi ieftine pentru a atrage o gamă mai largă de clienţi.

6. Cadouri şi articole de promovare

Să ai pregătite cărţi de vizită, eventual cu un cod de reducere pe care clientul îl poate folosi la o comandă online sau un obiect mic, cadou, cu rol de promovare, ca de exemplu broşe, cercei, lucruri croşetate în miniatură care se pot folosi ca şi mărturii la nunţi sau botezuri...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu